Vores fantastiske team på 5 rådgivere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores dygtige kollegaer i visitationen har søgt nye udfordringer og vi har derfor en ledig stilling på 37 timer til besættelse den 1. august 2023.

I visitationen arbejder vi med målgruppevurdering efter Servicelovens § 46, og træffer afgørelse efter § 11 og § 50. Børnefaglige undersøgelser visiteres til udarbejdelse hos de forskellige rådgiver teams.

Familierådgivningen består aktuelt af 32 familierådgivere, der alle arbejder med sårbare børn og unge i alderen 0-18 år (23 år) med udgangspunkt i Lov om Social Service.

Vi er en afdeling der består af en visitation, et almen- og et specialområde hvor vi arbejder helhedsorienterede for at skabe én plan for hele familien. Vi arbejder ud fra ICS metoden, som understøttes elektronisk af DUBU.

Vi sikrer løbende faglig udvikling gennem faggruppemøder, uddannelse, faglig sparring, ekstern og kollegial supervision. Vi er en afdeling med fokus på, at den enkelte rådgiver har mulighed for at udvikle sig på områder med særlig interesse.

Familierådgivningen vægter den sociale trivsel blandt medarbejderne højt. Derfor værner vi om, at faglig udvikling går hånd i hånd med det gode kollegiale fællesskab, hvor der også er plads til at grine og have det sjovt.

Du kan læse mere om afdelingens arbejde på www.greve.dk.

Primære arbejdsopgaver:

  • Modtage, vurdere og handle på underretninger og henvendelser i nye sager
  • Træffe afgørelse om § 11-forløb og/eller § 50-undersøgelse
  • Visitering af sager til almen- og specialområdet
  • Yde råd og vejledning til familier og samarbejdspartnere
  • Deltage i tidligt forbyggende arbejde på 0-6års området.
  • Yde kortere varige familiesamtaleforløb jf. § 11
  • Kontakt til psykiatrien i nye henvendelser


Vi forventer at:

  • Du er uddannet som socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har erfaring indenfor arbejdet med børn og familier
  • Du kan bevare overblikket, og prioritere i en travl hverdag med stor kompleksitet i sagsarbejdet.
  • Du kan arbejde selvstændigt og systematisk, og kan kommunikere klart og tydeligt både mundtligt og skriftligt
  • Du kan udtrykke faglige holdninger, der kan være med til at sikre en høj kvalitet i arbejdet
  • Du er ansvarsfuld og fleksibel
  • Du har lyst til at bidrage til et godt og sundt arbejdsmiljø.


Vi tilbyder:

  • Et spændende og udfordrende job
  • Individuelt tilrettelagt oplæringsforløb, herunder tilknyttet en mentor de første fire måneder og fast faglig sparring de første to år.
  • Supervision både intern og ekstern
  • Ugentlige gruppemøder
  • Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • Mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag
  • Løbende faglig opkvalificering
  • Et tæt og godt samarbejde med en nærværende ledelse.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 25, dvs. samtaler den 21. og 22. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Børn og Familier, Rådhusholmen 10, 2 tv, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1169&ProjectId=146603&DepartmentId=19070&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847801

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet