Kirkegårdsleder til Greve Kirkegård

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kirkegårdsleder til Greve kirkegård

 

En stilling som kirkegårdsleder ved Greve Kirke, Greve Sogn er ledig til besættelse snarest mulig.

Stillingen er på 37 timer pr. uge.

 

Greve Sogn, der er 1 af 6 sogne i Greve kommune, har 11.000 inbyggere, der bor dels i og omkring landsbyen, med middelalderkirken, Greve kirke, og dels i Greve Midtby med den knap 30 år gamle Johanneskirken med tilhørende kontor- og mødefaciliteter.

Kirkegården er centralt beliggende i Greve landsby på et 8 ha stort område, der endvidere rummer Sognets Have, præstegården, kapel, kontor- og mandskabsbygning.

På den særdeles velanlagte kirkegård findes et bredt udvalg gravstedstyper incl. en mindre skovkirkegård.

Der er årligt omkring 130 bisættelser/begravelser i sognet, og hertil kommer et tilsvarende antal urnenedsættelser.

 

Vi ønsker en kirkegårdsleder der,

  • kan og vil være leder for personalet på kirkegården
  • er aktiv i såvel det administrative arbejde som i arbejdet på kirkegården

 har ansvar for ansættelse og afskedigelse af medarbejdere (i samarb. med menighedsrådet)

  • evner at videreudvikle et godt arbejdsmiljø på en attraktiv arbejdsplads
  • i samarbejde med menighedsrådets kasserer udarbejder budgetter og i samme regi har ansvar for det årlige regnskab
  • kan udarbejde planer for kirkegårdens vedligeholdelse og udvikling
  • kan indgå med pårørende, bedemænd og andre samt indgå i et positivt samarbejde med udvalg og menighedsråd.

 

Vi søger en kirkegårdsleder

  • med solid faglig baggrund fra gartnerfaget og med kendskab til moderne kirkegårdsdrift
  • med ledelseserfaring og handlekraft, og for hvem synlig ledelse er en selvfølge
  • som har blik for personalets kompetencer og udvikling
  • som er samarbejdsorienteret i forhold til medarbejder, præster og menighedsråd
  • med kendskab til IT på relevant administrativt brugniveau

 

Vi tilbyder

  • en god og velfungerende arbejdsplads med udviklingsmuligheder
  • en velholdt kirkegård
  • et godt samarbejde
  • en dedikeret medarbejderstab på pt. 4 gartnere, 1 gartneriarbejder samt en kontormedarbejder (deltid 20/37) og med mulighed for ansættelse af elev.
  • Gode kontor- og mandskabsfaciliteter.

 

 

Ansættelse sker ved Greve Sogns Menighedsråd beliggende Skoleholmen 9, 2670 Greve..

 

 

Ansættelsen sker på tjenestemandslignende vilkår under FDK`s forhandlingsområde.

Nuværende tjenestemandsansatte kirkegårdsleder har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang.

 Stillingen er klassificeret i lønramme 29, stedtillæg VI. Endvidere er der et årligt administrationstillæg på kr. 4.700 (31. marts 2012-niveau).

Ansættelsesvilkår sker efter cirkulærer nr. 10274 af 29. november 2022 om kirkefunktionærer ansat på tjenestemandslignede vilkår.

 

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Erik Jørgensen på telefonnummer 20127365     .

Ansøgningen med relevante bilag sendes til Greve sogns menighedsråd på mail til 7194fortrolig@sogn.dk.

 

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 7.juli 2023 kl. 12.00.

 

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 28.

 

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Roskilde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Greve Kirkegård, Michael Gjøes Vej, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: 7194fortrolig@sogn.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5854889

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet